Left navigation


FAQ

FAQ

Gäller min Economy Extra-biljett hela dagen?

Ja. Du kommer med nästa lediga färja om du checkar in före eller efter den bokade avgången på samma kalenderdag. 

När är min Economy-biljett giltig?

Din Economy-biljett är giltig till den bokade avgången. Check-in i hamnen senast 15 minuter före den bokade avgången. Vid ankomst till hamnen senare är biljetten ogiltig och en ny biljett ska köpas. Om du önskar en mer flexibel biljett rekommenderar vi att du köper en Economy Extra eller Flex-biljett. 

Jag vill köpa en Economy-biljett men hittar den inte?

Economy-biljetter ska bokas senast 14 dagar eller mer före avgång. Economy-biljetterna är en av våra mest populära biljettprodukter och kan därför vara slutsålda på vissa avgångar och därför inte vara tillgängliga i bokningen. Om Economy-biljetten är slutsåld, prova en alternativ avgång eller typ av biljett.

Jag har en Flex-biljett, hur länge är den giltig?

Din Flex-biljett är giltig på alla avgångar från köps datum upp till 3 månader efter en bokade avgången. Om du checkar in senast 15 min. före avgång är du garanterad en plats ombord. 

Vilka biljetter kan köpas i hamnen?

Se hela översikten här: (link) (forslag til en ny landing page)

Jag har en SMILE Gränshandelsbiljett men kommer för sent till min bokade avgång. Är min biljett fortfarande giltig?

Ja. Du kommer med nästa lediga färja om du checkar in före eller efter den bokade avgången på samma kalenderdag. Din värdekupong skrivs ut i check-in i Puttgarden på hemresan samma dag som avgång från Rödby.

Jag vill boka bil + släp, hur mycket kostar det?

-För bilar över 6 meter påräknas ett längdtillägg på SEK 255:- per löpande 2 meter. För ytterligare information: https://www.scandlines.se/kundservice/definition-av-personfordon

Kan jag använda min Brobizz (Bizz transponder) på Rödby-Puttgarden och Gedser-Rostock?

Ja. Du kan använda din Brobizz på båda överfarterna. På Rödby-Puttgarden kan du välja mellan en Bizz Economy Extra eller en Bizz Flex biljett. På Gedser-Rostock erbjuder vi Bizz Flex biljetten. För ytterligare information; https://www.scandlines.se/tider-och-priser/bizz/saa-har-anvander-du-din-bizz

Ska jag registrera min Brobizz innan jag kan använda den på Scandlines överfarter?

Du behöver inte registrera din Brobizz för att använda den på våra överfarter. För ytterligare information om var din Brobizz kan användas, se Easy Go’s hemsida; http://easygo.com/

Kan jag använda min Brobizz när jag köper en SMILE Gränshandelsbiljett?

Det är tyvärr inte möjligt att köpa en SMILE Gränshandelsbiljett med en Bizz. För nuvarande säljer vi endast enkelbiljetter med Brobizz.

Jag har ett svenskt kreditkort, men kan inte betala online?

-Svenska kreditkort ska öppnas upp för utländsk online handel. Kontakta din bank för att aktivera detta. För ytterligare information: https://www.nordea.se/privat/kundservice/sakra-kortkop-pa-internet.html

Hur ombokar jag min biljett?

De flesta av våra biljetter kan ombokas. För att omboka, kontakta vår kundtjänst.

Många av våra biljetter är dock giltiga hela dagen och ombokning är därför inte alltid nödvändig. För ytterligare information om våra biljettvillkor, se här: https://www.scandlines.se/kundservice/villkor-och-policies

 

Kontakta oss

Aktuella öppettider för kundservice

Helgfria vardagar: 8.00-18.00 

Lör-sön: 9.00-18.00

Helgdag: 9.00-18.00

Tel:+46 (0) 200 439 539

Scandlines@scandlines.com

Aktuella öppettider Helsingborg-Helsingör och kombinationsbiljetter till Tyskland