Left navigation


Bizz FAQ

FAQ

Är min Brobizz kontrakt fortfarande giltig? Kan jag fortfarande använda min bizz?

Din bizz kan fortfarande användas på Rödby-Puttgarden och Gedser-Rostock överfarterna om den är kopplad till EasyGo.

Vad gör jag om min bizz inte fungerar och bommen inte går upp?

Tryck på hjälp-knappen på monitorn vid automatisk check-in eller kör till filen med personlig service.

Bizz-priser (bilar under 6 meter)

Rödby-Puttgarden

Se priser

Gedser-Rostock

Se priser

Kostar det något att beställa en bizz från Brobizz?

Fr.o.m. 1 februari 2021 kostar det ett engångsbelopp á DKK 200 varje gång du beställer en bizz från Brobizz. 

Ska jag koppla min bizz till Scandlines för att kunna använda den på Scandlines överfarter?

Scandlines är medlem i EasyGo. Det betyder att du inte behöver ett avtal direkt med Scandlines för att kunna använda din bizz från Brobizz på överfarterna. 

Var hittar jag mitt Brobizz kundnummer?

Du hittar ditt kundnummer till Brobizz i det välkomstbrev som du fick ihop med din bizz. Du kan även logga in på Mitt Konto på brobizz.com, där hittar du din kundinformation. 

Kan jag koppla mitt brokort till mitt avtal?

Nej, det är inte möjligt.

Var kan jag få en översikt på vilka färjeöverfarter jag har använt med min Brobizz?

Du kan få en översikt över dina färjeöverfarter på Mitt Konto på brobizz.com.

Kan jag använda min bizz från Brobizz till att köpa en 1-dagsbillet eller andra returbiljetter?

Nej, du kan endast använda din bizz från Brobizz till köp av enkelresor.

Vart ska jag skicka min bizz från Brobizz när jag önskar avsluta mitt Bizzavtal?

Du ska skicka din bizz till:

Brobizz A/S
Vester Søgade 10
1601 København V

(Märk kuvertet “Lukning”)

Du kan läsa mer om att säga upp ditt avtal här.

Hur avbeställer jag mitt Scandlines Bizz-firmakontrakt?

Om du inte längre önskar att ha ett bizz-firmakontrakt med Scandlines, ber vi dig kontakta Scandlines BtB-avdelning på bizzdk@scandlines.com.

Är jag garanterad en plats med en Bizz Flex-biljett om avgången är utsåld?

Med en Bizz Flex-biljett har du prioriterad plats ombord men pga. begränsat antal bilplatser på färjan förbehåller vi oss rätten för utsålda avgångar.