Left navigation


Bizz FAQ

FAQ

Är min AutoBizz kontrakt fortfarande giltig? Kan jag fortfarande använda min Bizz?

Din Bizz kan fortfarande användas på Rödby-Puttgarden och Gedser-Rostock överfarterna om den är kopplad till EasyGo.

Vad gör jag om min Bizz inte fungerar och bommen inte går upp?

Tryck på hjälp-knappen på monitorn vid automatisk check-in eller kör till filen med personlig service.

Bizz-priser (bilar under 6 meter)

Rödby-Puttgarden

Se priser

Gedser-Rostock

Se priser

Kostar det något att beställa en BroBizz® eller AutoBizz?

Nej, men du betalar ett depositum på DKK 200,-  som du får retur när Bizz-sändaren returneras.

Kostar det något att byta en BroBizz® eller AutoBizz?

Nej, det kostar inte något att byta Bizz’en.

Ska jag koppla min Bizz till Scandlines för att kunna använda den på Scandlines överfarter?

Scandlines är medlem i EasyGo. Det betyder att du inte behöver ett avtal direkt med Scandlines för att kunna använda din BroBizz® eller AutoBizz på överfarterna. 


Var hittar jag mitt BroBizz® kundnummer?

Du hittar ditt kundnummer till BroBizz® i det välkomstbrev som du fick ihop med din BroBizz®. Du kan även logga in på Mitt Konto på brobizz.com, där hittar du din kundinformation. Du kan logga på Mitt Konto dygnet runt.

Kan jag koppla mitt brokort till mitt avtal?

Nej, det är inte möjligt.

Var kan jag få en översikt på vilka färjeöverfarter jag har använt med min BroBizz®?

Du kan få en översikt över dina färjeöverfarter på Mitt Konto på brobizz.com.

Kan jag använda min BroBizz® eller AutoBizz till att köpa en 1-dagsbillet eller andra returbiljetter?

Nej, du kan endast använda din BroBizz® eller AutoBizz till köp av enkelresor.

Hur avbeställer jag mitt Scandlines Bizz-avtal?

Du kan alltid välja att säga upp ditt avtal hos BroBizz A/S om du inte längre önskar att använda din BroBizz® hos Scandlines eller andra ställen där din BroBizz® är giltig. 

Du kan läsa mer om att säga upp ditt avtal här.

Hur avbeställer jag mitt Scandlines Bizz-firmakontrakt?

Om du inte längre önskar att ha ett Bizz-firmakontrakt med Scandlines, ber vi dig kontakta Scandlines BtB-avdelning på bizzdk@scandlines.com.

Är jag garanterad en plats med en Bizz Flex-biljett om avgången är utsåld?

Med en Bizz Flex-biljett har du prioriterad plats ombord men pga. begränsat antal bilplatser på färjan förbehåller vi oss rätten för utsålda avgångar.