Med Avbeställningsservice kan du snabbt och enkelt avbeställa din färjebiljett och få biljettpriset återbetalat om dina resplaner plötsligt ändrar sig.
- Avboka din biljett och få pengarna återbetalade
- Kan läggas till vid biljettköp
- Köp online, i Scandlines app eller via kundtjänst i samband med biljettköp
-
- Avbeställningsservice kostar från 155 SEK:-
-
- Avbeställningsservice är giltig upp till 3 månader efter det ursprungligt bokade utresedatum. Efter denna period är återbetalning ej möjlig.
-
- Avbeställ oanvända biljetter via ”My booking” på Scandlines hemsida.
- Det återbetalda beloppet betalas in på det betalningskort eller det konto som användes till den ursprungliga betalningen. Det är inte möjligt att återbetala i kontanter i check-in eller hos kundtjänst.
-
- Avbeställ delvist använda returbiljetter genom att kontakta Scandlines kundtjänst skriftligen på scandlines@scandlines.com. Bifoga återbetalningsansökan, reservationsnummer samt ev. oanvända vouchers.
- Det återbetalda beloppet betalas in på det betalningskort eller det konto som användes till den ursprungliga betalningen. Det är inte möjligt att återbetala i kontanter i check-in eller hos kundtjänst.
-
- Oanvända eller delvist använda biljetter samt förköpta måltider ombord kan avbeställas och återbetalas. Avbeställs en oanvänd biljett återbetalas biljettens fulla pris.
- Om du önskar att avbeställa en delvist använd biljett återbetalas ev. restbelopp av den ursprungliga biljettens pris. Det är inte möjligt att återbetala restbelopp från en delvist använd 1-dagsbiljett eller returbiljett. Kombinationsbiljetter omfattas ej av.
- Vid avbeställning av biljetter utan Avbeställningsservice är återbetalning ej möjlig.