Med Avbeställningsservice kan du snabbt och enkelt avbeställa din färjebiljett och få biljettpriset återbetalat om dina resplaner plötsligt ändrar sig.

  • Avboka din biljett och få pengarna återbetalade
  • Kan läggas till vid biljettköp
  • Köp online, i Scandlines app eller via kundtjänst i samband med biljettköp
    • Avbeställningsservice kostar 120:-
    • Avbeställningsservice är giltig upp till 3 månader efter det ursprungligt bokade utresedatum. Efter denna period är återbetalning ej möjlig.
    • Avbeställ oanvända biljetter via ”My booking” på Scandlines hemsida.
    • Avbeställ delvist använda returbiljetter genom att kontakta Scandlines kundtjänst skriftligen på scandlines@scandlines.com. Bifoga återbetalningsansökan, reservationsnummer samt ev. oanvända vouchers.
    • Det återbetalda beloppet betalas in på det betalningskort eller det konto som användes till den ursprungliga betalningen. Det är inte möjligt att återbetala i kontanter i check-in eller hos kundtjänst.
    • Är biljetten betald med SMILE-poäng eller delvis betalning med kontanter och SMILE-poäng sker avbeställning och återbetalning enligt medlemsvillkoren för SMILE.
    • Oanvända eller delvist använda biljetter samt förköpta måltider ombord kan avbeställas och återbetalas. Avbeställs en oanvänd biljett återbetalas biljettens fulla pris.
    • Om du önskar att avbeställa en delvist använd biljett återbetalas ev. restbelopp av den ursprungliga biljettens pris. Det är inte möjligt att återbetala restbelopp från en delvist använd 1-dagsbiljett eller returbiljett. Kombinationsbiljetter omfattas ej av.
    • Vid avbeställning av biljetter utan Avbeställningsservice är återbetalning ej möjlig.