• Avgångar
  • Priser
  • Reseinspiration
  • Bordershop.com
  • Avgångar
  • Priser
  • Reseinspiration
  • Bordershop.com
  • På färjan
  • Trafikinformation
  • Kundtjänst
  • Smile
SV SV
Inga sökresultat

Populära sökningar

  • Gedser
  • Rödby
  • Hamborg
  • Berlin

Kundtjänst

Kan vi hjälpa till?

Scandlines' hybrid færge

Kontakta kundtjänst

Vi hjälper dig gärna via e-post och telefon.

Kvinde ved bil parkeret ved havet

Ombokning och avbokning

De flesta av våra biljetter kan bokas om eller avbokas online eller via vår kundtjänst.

  • COVID-19

    Vi har samlat all vår information om resor under COVID-19 här.

  • Incheckning i hamnen

    Se incheckningstider för alla biljettyper och hitta rätt incheckningsfil i hamnen.

  • Adresser till våra hamnar

    Här hittar du adresserna till våra hamnar i Rödby, Gedser, Puttgarden och Rostock.

  • Bokningsavgift

    Det tillkommer en bokningsavgift på biljetter som köps i hamnen och via kundtjänst.

  • Definition och längd på fordon

    Det är viktigt att du vet den totala längden på ditt fordon innan du bokar en biljett.

  • Djur ombord

    Du är välkommen att ta med mindre husdjur som hund och katt ombord på färjan.

  • Hittegods

    Har du glömt något på färjan? Vi sparar det antingen i Puttgarden eller Gedser.

  • Handikappbilar och passagerare med nedsatt rörlighet

    Du blir väl omhändertagen i den gula filen.

  • Tullregler

    Kom ihåg att följa tullreglerna när du handlar tullfria varor på färjan eller i BorderShop.

  • Ladda ner Scandlines-appen

    Ladda ner vår app så har du all information om din resa samlad på samma ställe: biljetter, avgångstider och SMILE-kort.

  • Anmäl en skada

    Om du, ditt fordon eller ditt resegods råkar ut för en skada, ska du anmäla det till vår personal innan du lämnar färjan.

  • Framföra ett klagomål

    Om du mot förmodan inte är nöjd med en produkt eller tjänst, kan du kontakta oss så hjälper vi dig.

  • Överfartstider

    Vi har 60 dagliga avgångar på våra två rutter över Rödby-Puttgarden samt Gedser-Rostock och överfarterna tar 45 minuter resp. 2 timmar.

  • Trafikinformation

    Bli uppdaterad på aktuella avgångar, trafik och vädret.

  • Bizz från Brobizz och EasyGo hos Scandlines

    Använd din bizz från Brobizz eller andra bizz’ar kopplade till EasyGo på Scandlines.

  • Inför din resa

    Allt du behöver veta innan du kör ombord på färjan för att få en bra start på din resa.

  • Scandlines flerturskort

    Viktig information för alla som har Scandlines flerturskort.

Kontakta oss

 

Vår kundtjänst svarar gärna på dina frågor.

Kontakta kundtjänst

 

 

Vanliga frågor
  • Varför har biljetterna två priser?
  • Jag vill köpa en Early Booker-biljett, men kan inte hitta någon
  • Är min Standard-biljett giltig hela dagen?
Se fler frågor
Stamp
Boka online och spara pengar
  • Ladda ner Scandlines-appen
  • Kundtjänst
  • Kontakta kundtjänst - FAQ
  • Ombokning och avbokning
  • Incheckning i hamnen
  • Trafikinformation
  • COVID-19
  • Se allt
  • På färjan
  • Mat ombord
  • Shopping ombord
  • Gratis wifi
  • Se allt
  • Om oss
  • Scandlines' pressrum
  • Vår gröna agenda
  • Ledning och ägarförhållanden
  • Jobb och karriär
  • Se allt
  • SV SV
  • Agenter
  • Frakt
  • Buss
Scandlines Logo
  • Personlig information
  • Cookies
  • Villkor